انعقاد تفاهم نامه همکاری با شهرداری شیراز

۰۸ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸:۲۱ کد : ۲۲۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۵۳
همزمان با گشایش مرکز نوآوری و فناوری شیراز، تفاهم نامه همکاری دانشگاه با شهرداری شیراز امضا شد
انعقاد تفاهم نامه همکاری با شهرداری شیراز

همزمان با گشایش مرکز نوآوری و فناوری شیراز، تفاهم نامه همکاری دانشگاه با شهرداری شیراز امضا شد

محمدحسن اسدی روز شنبه، پنجم اسفند در آئین افتتاح مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز و همزمان انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک توسعه زیست بوم فناورانه و نوآورانه با دانشگاه‌های صنعتی شیراز و شیراز، اظهار کرد: ساختمان فاوا شهرداری شیراز از سال ۹۵ ساخت آن با استاندارد لازم و به عنوان یک مرکز نوآوری و فناوری بروز آغاز شد.

وی افزود: در کنار این ساختمان مرکز دیتاسنتر در حال تکمیل است و مرکز نوآوری آن امروز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

شهردار شیراز اضافه کرد: این مرکز می‌تواند نمونه‌ای از یک کار توسعه‌ای باشد تا سایر دستگاه‌ها نیز ایجاد و تشکیل چنین مراکزی را در دستور کار داشته باشند.

اسدی با اشاره به اینکه موضوع نوآوری برای همه بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: در یک مقطع زمانی ارزیابی عملکرد هر کشور با حوزه فولاد و صنعت بود، اما در حال حاضر قریب به بیست سال است که کشورهای صنعتی تولید فولاد ندارند و در کشوری همچون ژاپن که کشوری فوق صنعتی است امروزه تمرکز آن بر روی تهیه نرم‌افزار و حوزه فناوری است.

وی با بیان اینکه ایجاد این مرکز به همت شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری شیراز صورت گرفته است، تصریح کرد: امروز زمان بسیار مهم است و تعیین‌کننده‌ترین آیتم در تصمیمات است.

شهردار شیراز در پایان از شرکت‌های دانش‌بنیان درخواست کرد تا در این مرکز حضور یابند و این مرکزی به عنوان مکانی برای تبادل اطلاعات باشد تا اتفاقات خوبی رقم بخورد.

سید ابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم اظهار کرد: از ۷۲ رویکرد که شورای اسلامی شهر شیراز تعریف کرده است تعداد ۴ رویکرد را تدوین کرد که حرکت در مسیر علم و فناوری، شهر هوشمند، ارتباط با مراکز علمی در قالب انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و نگاه بلند به توسعه از جمله این رویکردها است.

وی افزود: آن چه که اتفاق می‌افتد حاصل برنامه‌ریزی بلند مدت است که در شورای اسلامی شهر شیراز رقم خورد و انتظار می‌رود که در این مرکز حضور مراکز علمی را شاهد باشیم و در حوزه مدیریت شهری زیرساخت‌هایی را فراهم کنیم تا شهری پیشرفته‌تر داشته باشیم و شیراز در تراز سومین حرم اهل بیت (ع) قرار بگیرد.

کد خبر 730701


لینک دانلود فایل

نظر شما :